03 d’abril 2011

SANT ROC DE LA BARROCA I RETORN D'EN JERO

Tal com vaig dir la setmana passada sembla que estem en època de retorns i avui ha estat en Jero qui ha tornat. Tot plegat ha fet que avui fossim 10 el Menjacamins (Salvador, Carlos, Jero, Antoni, Miquel, Francesc, Jóse, Ramon, Xevi i Luigi), els dos que haviem recuperat aquesta setmana no han tornat, esperem que el seu retorn no hagi estat flor d'estiu. Avui hem decidit anar a Sant Roc de la Barroca i per no fer tant de carrilet hem optat per, un cop passat el Ter per el passellis de la planta d'arids, agafar el camí de pujada a Sant Grau per la Font del Bac hem anat pujant i un cop passat per Can Lledó i la dura pujada que comporta agafar el camí a l'esquerra fins arribar a Can Caselles i les busties de la Ctra. de les Serres. Un cop en aquest punt hem agafat la pista que seguint per sota la cinglera ens ha portat, passant per l'Arimany, el Jocal i el Verdaguer fins a Can Puig per agafar la pista de pujada a la Barroca. Un cop a dalt i avans d'arribar al Llepart ens hem desviat a la dreta per anar per la pista plena de llosses fins a l'encreuament amb el camí que ve de Santa Lena i agafar el camí de pedres que porta fins a Sant Roc, lloc de vista preciosa i on algú vol que s'hi espargexin les seves restes. La baixada l'hem feta per la cinglera amb trossos a peu, uns més que d'altres, per arribar altre cop a la ctra. de les Serres. Ja aqui i donada l'hora que era ens hem arriscat en agafar un camí nou i que gràcies al sentit de l'orientació i també al GPS ens ha portat passant per Can Camps, Ca l'Aleix i Can Frou fins a la sorrera que hi ha al costat del cami de pujada a Sant Grau. Ja finalment hem tornat a passar per el passellis del Ter i tornada cap a Girona. Ha estat una volta molt maca on a més d'anar a Sant Roc hem fet una camí nou que ens pot servir per altres vegades que el temps sens tiri a sobre. Finalment ens han sortit 52 Km. i un desnivell de 960 m. Podeu veure el recorregut en el mapa interactiu que hi ha al final de la pàgina, passant el punter del ratolí per la gràfica d'alçada indica el lloc de la ruta on es troba.