12 de desembre 2010

"CEMENTIRI DELS JUEUS I PUIG D'ARQUES"

Aquest diumenge ha estat els de més alta participació dels "Menjacamins",  9 hem estat els que ens hem trobat per fer la sortida (Xevi, Ramon, Miquel, Francesc, Jóse, Antoni, Carlos, Jero, Luigi). L'objectiu d'avui era en un principi localitzar el cementiri del Jueus que hi ha el mig de les gavarres i per aixó hem agafat el carrilet fins a Llambilles fent front a les baixes temperatures que en aquelles hores hi havia (-2º) Arribats a Llambilles hem anat cap a la font de Sant Cristòfol i després hem continuat passant per Can Rispa i Cal Tanoca per arribar a la ctra. de Sta. Pelaia tot i que abans ens hem parat per fer-li quatre gracies a un burro que tenen en una casa i que quant veu gent ve fins a la tanca tot content. Després ens hem desviat per anar en direcció a Els Metges fins que un cop atravessat el Daró hem agafat una pista de pujada constant que ens ha portat fins el prat que hi ha abans de la baixada a Sant Cebrià, allà hem girat a la dreta per anar a buscar el cementiri dels jueus tal com indica el mapa, la veritat es que no l'hem localitzat tant sols hem trobat una vella construcció circular que creiem que no gent a verue amb el cementir, però ho intentarem una altre vegada. Un cop allà i després d'un intercanvi d'opinions respecte del nou desti, hem continuat fins a Can Sitges desde on hem fet camí al Puig d'Arques, lloc amb unes vistes espectaculars i on un de nosaltres s'ha tret de sobre l'angoixa que li representava només de sentir el nom, feia molts anys que no hi tornava després d'una mala experiencia, ha estat com un exorcisme. Hem tornat fins a Can Sitges i hem continuat fins al Coll del Matxo Mort lloc on ens hem separat,  doncs en Carlos, Jero i Francesc han seguit direccióa Cassà passant per el Roquetal i els altres ens hem desviat a l'esquerra per baixar i seguir la riera Verneda fins a Cassà de la Selva tot passant per el Mas Bassets i per l'hotel Mas Vilallonga Petit. Un cop a Cassà carrilet fins a Girona. En han sortit un total de 63 Km. amb desnivell acumulat de 915 m. Una bona sortida!

A LES BICICLETES NO ELS IMPORTA LA QUANTITAT DE BICICLETES QUE HAGIS TINGUT ABANS!!!!!!

Anònim ha dit...

Por el roquetal se gana tiempo,pero hay tres subidas que quitan el sueño, los 3 xerpas pasamos de 1000 de desnivel y hicimos los mismos kms, eso si tuvimos unas maravillosas bajadas hasta cassa.

Carlos

El cementiri dels jues es continua resistin. Això vol dir que s'ha de tornar a investigar la zona

MIQUEL ha dit...

Quina passada una maravella de sortida , comensem a fer las sortidas guais companys.