21 de març 2010

SANT GRAU I EL LLEMANA

Aquest diumenge 10 vam ser el Menjacamins que vam sortir a pedalar (Miquel, Carlos, Antoni, Salvador, Jóse, Francesc, Ramon, Jordi, Jose Antonio i Luigi) i com que ja teniem experiencia en que per les Gavarres no si pot anar per la quantitat d'arbres caiguts doncs vam fer camí cap a Sant Grau, i donat que per La Pilastra no es pot passar vam agafar el camí cap a Sant Gregori desde Fontajau, un cop a Sant Gregori vam iniciar la pujada per la pista de Can Coromines i anar fent fins a l'ermita de sant Grau. Allà ens vam trobat tot una bona colla de "bikers" més o menys uns 25, es veu que com que no es podia anar a les Gavarres tothom va pensar amb Sant Grau, entre els que hi havien hi eren el companys de BTT Salt (els que organitzen les 12 hores). Per baixar vam agafar un camí que ens va portar fins a les bústies de la Ctra. de Les Serres, en aquest tros si vam trobar arbres caiguts però no masses, un cop a les bústies, vam agafar el camí que ens va portar fins el riu Llèmana, que primerament el vam creuar per una passera i per l'altre costat vam seguir el camí ral que passa per Pedralta, en aquest camí vam trobar una esllavissada de pedres que en va obligar a fer cadena per passar les bicis, després vam tornar a creuar el riu, ja sense passera i qui més qui menys mullat-se els peus menys l'Antoni, que però, per aconseguir-ho va necessitar una mica d'ajuda d'en Ramon, i en Francesc i en Jose Antonio que van seguir per la carretera, després vam anar seguint el camí que passant un tros de moltes pedres i de pujada vam arribar a Port Sacreu i d'allà cap a Santa Afra per tornar a Girona per el camí de Sant Gregori que passa per La Nestlé i Fontajau. Ha estat una volta molt distreta amb 40 Km. i un desnivells de 800 m.

Anònim ha dit...

Hola a tots!

Sóc un ciclista de Girona, el meu perfil a wikiloc és corre_caminos. Us he deixat un missate referent a la ruta "Sant Grau i el Llemena". Per si no entreu sovint us el copio aquí:

"Bones,

La setmana passada vaig intentar fer aquesta ruta. Mai havia passat per la zona entre Sant Grau i Llorà, em cridava l'atenció el poder "explorar" una zona nova. El problema va ser que un cop passat St.Grau, quan ja feia una estona que baixava, la ruta trencava a la dreta (localització 42º00'15,71''N 2º41'46,59'' E), pero a l'inici d'aquest camí i de banda a banda hi ha penjada una cadena, tallant el pas...a l'il·luminat senyor de les terres no se li ha ocorregut altra genial idea que anar treient els discos de perill d'alta tensió de les torres (el de l'home que li cau un raig) i els ha penjat al llarg de la cadena. No sé si quan hi vau passar ja hi eren...Jo es que anava sol i últimament he tingut males experiències, no tinc ganes que em surtin gossos assessins corrents darrera meu ni marquesos amb escopetes de caça."